Schakel Office Management
Monique J. Elsinga-de Jong

Tekstredactie | Vormgeving | Secretariaat | Administratie

Focus op uw kernactiviteiten is het uitgangspunt in de dienstverlening van Schakel Office Management. U bent een professional en u wilt volledig met uw vak bezig zijn. U besteedt liefst zo min mogelijk tijd aan backoffice activiteiten. Als ervaren en allround officemanager kom ik u graag assisteren. Mijn doel is dat u zich kunt focussen op het ontwikkelen en onderhouden van een mooi product. 

Open communicatie en effectief samenwerken zijn voor mij de basis van een geslaagde opdracht, of het nu gaat om eenvoudige tekstcorrecties of een pittige breinbreker. Ik werk pragmatisch, ben nieuwsgierig en altijd op zoek naar alternatieve oplossingen. Daarbij vraag ik mij steeds af wat het voor u als opdrachtgever kan opleveren. U kunt mij inschakelen voor tekstredactie, vormgeving, secretariële en administratieve werkzaamheden.


Tekstredactie

"Schrijf ik dat woord met een d of een t? Staat mijn tekst in de juiste tijd? Begrijpt mijn lezer wat ik bedoel? Hoe maak ik mijn tekst geschikt voor het internet?". Herkent u deze vragen? Misschien bent u een professional die vlot doorschrijft zonder te letten op taalgebruik. Of u bent een creatieve manager die ideeën liever hardop uitspreekt dan opschrijft. In beide situaties kan ik u helpen met het formuleren van een duidelijke en professionele tekst. Bij het redigeren en corrigeren van teksten let ik op inhoud, stijl, grammatica, spelling en interpunctie. Ik schrijf voorstellen en revisies voor teksten op papier én internet.   

Vormgeving

Bij schriftelijke communicatie draait het niet alleen om de inhoud van de tekst. Het oog wil ook wat. Kleuren, vormen en stijlen zijn bepalend voor de boodschap die u wilt overbrengen. Mijn ideeën over vormgeving deel ik graag met u. Ik adviseer u over de opmaak van uw documenten in een vaste huisstijl. Daarbij moet u denken aan brieven, formulieren, rapportages, facturen en PowerPoint presentaties. Naast vormgeving op papier denk ik mee over de ontwikkeling van websites. Vanzelfsprekend heb ik veel ervaring met Microsoft Office en ik werk met Adobe Creative Cloud. Dat laatste komt uitstekend van pas bij drukwerkbegeleiding


Secretariaat

Structuur aanbrengen en organiseren zijn essentieel voor een goede bedrijfsvoering. U kunt veel tijd besparen met een efficiënte inrichting van uw archief, zowel op papier als digitaal. Wanneer uw mailbox een opeenstapeling van honderden berichten wordt en u regelmatig moet zoeken naar dat ene mailtje, wordt het tijd overzicht te creëren. Tijd besparen kan ook door het schrijven van checklists en draaiboeken aan mij uit te besteden. En wat dacht u van het verzamelen en checken van informatie, bijvoorbeeld voor de inkoop van uw kantoorinventaris. In al deze situaties kunt u mij inschakelen als uw persoonlijke backoffice assistent. 

Administratie

De boekhouding staat bij kleine ondernemers vaak laag op de lijst van interesses en prioriteiten. Omdat uw administratie de neerslag is van alles wat in uw onderneming gebeurt, is het belangrijk dat u alle informatie goed kunt terugvinden. Wanneer u mijn hulp inschakelt kunt u alle rekeningen in een doos verzamelen en dan zorg ik voor een goede ordening. Uw administratie wordt ingericht en bijgehouden volgens de richtlijnen van uw accountant. Voldoen uw facturen aan de wettelijke vereisten? Ik kan dat controleren en een sjabloon voor u maken. Bovendien kunt u mij inschakelen voor het verzorgen van uw aangiftes omzetbelasting. 

 

"Wil je snel gaan, ga alleen. Wil je ver komen, ga samen."

(Keniaans gezegde)